maanantai 3. lokakuuta 2011

Kurpitsaa ja hiiriä

-Miks tää peitto on ihan uskomaton?
-??
(peitto oli taiteltu ja ei avautunut sopivasti ja mukavasti jalkojen väliin.)
Uskomaton= ei usko käyttäjänsä tahtoa.

-Mennäänkö äiti aamupalalle?
-Onks sulla jo nälkä?
-Luulisin.

-Lähdetäänkö peseen hampaita?
-Mä en jaksa kun mun moottorissa ei ole yhtään virtaa!

-Tiedäks äiti mikä mun sisällä on?
-Moottori?
-Eiku simi. Mun sisällä on simi ja se kertoo mun moottorille, mitä pitää tehdä.

-(kuiskaa): mä oon sanonut mun kavereille et mun nimi on Otto mutta mä en oo sanonut niille mun salasanaa.
-(kuiskaan vastaan) no mikä sun salasana on?
-se on tietenkin palomies!

Meidän viikonloppuna:

Käytiin koko perhe ostoksilla. Kaikilla oli jotain: pojat tarvitsivat uusia tuulseja skeden kokoomiseen. (...) Lotta halusi käydä Sinellissä. Otto tarvitsi uuden takin, samoin isä. Minun kaulakoru oli Galassa korjattavana. Lisäksi lista-asioita; hiirenloukku, kummipojan lahja, talouspaperiteline ("tää löytyy varmasti Claes Ohlsonilta?" " Enpä usko, enemminkin Hemtexistä." Ei löytynyt kummastakaan...)

Istutettiin hortensia maahan ja heti saatiin hallayö seuraavaksi yöksi. Saa nähdä onko Endless summerissa vielä ensi kesänä kukkia. Isä kävi, vieraita kävi, käytiin synttäreillä.

Eilen illalla tultiin pimeällä sieltä synttäreiltä. Katokseen ajaessa auto valaisi takaoven portaita ja portailla kökötti hiiri. Hiiri sai vipinää jalkoihin kun tajusi, että me tulimme kotiin.
-Harmi kun ei löydetty sitä hiirenloukkua
-Mutta onhan tuo hiiri toisaalta aika söpö?
-Söpö vai, se on silti tuholaiseläin, joka jyrsii villat meidän seinistä.
-Mut ei kait yksi hiiri nyt paljon tuhoa voi saada aikaan?
-Mun jääkiekkokaveri heitti keväällä kamakassin autotalliin. Nappasi sen syksyllä mukaan. Pukuhuoneessa avasi kassin ja kas kun sieltä vilisti hiiri ulos. Ja kohta toinen! Kaveri meni pelin jälkeen autotalliinsa ja siellä autotallin perällä oli monisatapäinen hiiripopulaatio. Moni s a t a  päinen ! Me ei haluta semmosta vai?
-....


Ja kurpitsalyhty, saatiin kuin saatiinkin. Stokkalla myytiin koristekurpitsoja, joita koverrettiin. Näitä vain lisää ja sitten sellainen sopiva iltahämy!

Hauskaa työviikkoa kaikille pöydällä hyppiville ei-kissoille! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti